Pedoman cari kawan kawan

Posted by sazali

Salam

Pedoman yang lalu , saya tujukan kepada kawan kawan sejenis iaitu lelaki dan lelaki /  perempuan dan perempuan.

Kalau nak cari kawan antara lelaki dan perempuan .. itu .. kena masuk seksyen lain pulak.

Insyallah next time saya tulis panjang panjang.  Saya menulis dari pandangan mata seorang ayah yang ada anak anak dara dan juga atuk . yang sudah ada cucu-cucu.

For a start ... one paragraph only here.

If anak aku pompuan , aku tak nak ..

orang menyibuk nak kawan-kawan dengan anak saya kerana FITNAH (hukum agama islam);

orang contact contact -  kerana kasihan ..anak orang ini mahu belajar/ ngaji quraan/ solat /  bersama-sama dgn keluarga sekali sekala;

-------------------------------
FITNAH =  orang pandang serong/  lelaki dan perempuan/  tak sedap orang lihat /// orang akan mengumpat berjela-jela pasal anak si anu berkawan dengan anak engkau tak tahu masa/ tak tahu tempat/ keadaan

---------------  kalau kita kafir /  lainlah.  Semua ok kot tetapi toke' cina pun tak mahu anak dara dia diganggu ganggu selalu selalu.  Dia bilang 1-2-3  privacy!

SEkian.  Kalau kau ada anak-anak dara 14 - 19 tahun umurnya / adik pompuan / emak saudara // kau suka tak orang lelaki contact contact ; call call selalu selalu.  If kau tak suka sangat '/  gitu juga lah aku ini.. wahai teman.  U faham bukan?

Wallah hu aklam.

0 comments:

Post a Comment