Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yg tahu

Posted by sazali

Salam

Empat hari yang sudah, saya berada di UNIMAP, Perlis.  Ada konferens Penyelidikan dan Innovasi di sana kali yg ke 6.  Saya menumpang sama ..bentangkan kertas kerja hasil penyelidikan dan ..  gii shopping sana dan sini.

2)  Saya terkesan (impress) dengan Perpustakaan UNIMAP.  Simple but colour dinding library ini cukup menawan.  Ada tangga mengelillngi gallery perpustakaan.  Ada kata kata indah ..  setiap sudut bacaan dari setiap aras.  Bagus!  tapi tak ramai pun pengunjung that day.

3)  Layanan satf library terutama En Fadhli ..cukup bagus/  staf lain pun bagus.  Saya rasa .. betullah kata Mathama Ghnadi tulis .. it is not the place that we remember most , but it is the way the people there that treat us with nice words .. that will remain in our heart for ever.

See?

4)  Malam terakhir ..  ada penyampaian hadiah bagi kategori ..inovasi terbaik .. teruja.. research paling best among the best. UMP dapat.   Macam-macam depa dapat hadiah.

Saya pun dgn ikhsan Allah ..  mengondol pingat Perak dan RM400 mlm itu ..paper research saya dgn Prof S. Yamin ..section Science, Teknologi dan Pengurusan.  Alhamdulilah.  Seronok mendengar nama saya dipanggil sebagai pemenang dalam dewan serba besar / indah.  Dah lama ..nama saya tak dipanggil panggil oleh sesiapa .. kecuali ibu kandungku ..  (laugh).

Yang best .. kali ini ..isteri saya pun ada dlm dewan di Kangar , itu.  Saya tak tahu apa dia rasa ..  now .. she realized ..why i took all the trouble ..to write a paper conference .. 10 pages long at 4:00 pg for 3 days long ..  just to participate ..never to think of  any hadiah ..in my mind.

Syukur ..  a small step ..  created so big ripple ..  in my life ..  It makes me think ..should I write more?

Sekian.  Just to tell my students ..  out there ..tak cuba ..tak tahu kita.  Tuah badan kita ...

so plz try .. my dear.

Wallahu aklam.



  

0 comments:

Post a Comment