jgn susah susah abah

Posted by sazali

Salam

Bila bnyk berkawan
Ada masa semua  best.
Ada masa boringlah.

Mengapa?
Kita adalah manusia.

Time best sekejap sahaja.
Time menyampah ..sgt lah lama.
Hari Isnin geram kat A.
Selasa Bn marah kat kita.
Rabu khamis .. Bn dan A tak dtg kerja.
Kita asyik buat kerja depalah.. khamis dan jumaat.
Ptg jumaat baru kita sedar ..

Kedua dua A  dan Bn sudah letak jawatan.

Geramnya bukan?.

Itulah elak dari mengamuk di opis sana.

Mengapa tension sgt ni?
Belajarlah bertenang.

Selagi boss tak bunuh kita
Ok dah tu.

Selagi kita tak bunuh boss pun ..ok jugak.

Berpandukan ayat ayat di atas

Jgn gaduh gaduh.
Ikut prosedur pejabat.

Kalau bos , buatlah kerja bos.
Jika kau kerani ..  jgn mandai mandai berlakon macam boss.
Nanti kau jugak yg susah.

Jika aku jadi kerani

Aku akan asyik bawak fails jer.
Bila dah puas main fails .. tak salah kita lap-lap  jer semua meja bos  dan kita sendiri.

Why?
Aku kerani kan boss?
Jgn lupa tu.


Jgn malu .kata  i  dont know boss.
Maaf.

Aku SPM  Gred 3  jer bos.
1975,76  ..2  kredit 6  Lulus. (kredit BM  dan Agama jer boss)  nasib baik ada BM. Kalau tidak,  1 kredit 6 Lulus jer boss.
Sesuai sangat jadi kerani tua di opis ni.

Sekian.
Wasallam

p/s:  Sekarang jawatan aku ni ..ramai graduan ..nak ambik alih.  Tahun depan ..aku bersara terus bos. Sabarlah.


0 comments:

Post a Comment