Bangun pagi dengan kepala berpusing-pusing

Posted by sazali

Salam.

Wow! a new blog - new image ! he..he..

tapi pagi ini saya bangun dengan kepala yang berpusing-pusing. Badan sakit sakit. Urat bengkak lah ni. Mungkin banyak sangat memandu jarak jauh dan terlampau banyak kerja di universiti kot.

2) walau apa-apa pun kita mesti mengucapkan ribuan syukur di atas .. peluang hidup di atas muka bumi ini sehari lagi. SEhari yang baru. Mudah-mudahan dapat meningkatkan kualiti kerja dan terjemahan buku tesis phd ku itu. tadi cuba menulis (terjemahan) .. agak-agaknya satu muka surat .. tiba-tiba jiran saya Dr Rathiah Hasyim datang meminta mimpi kawan saya di Canada untuk ditafsirkan oleh Ustaz Dr Zahran Batu Pahat. So .. terganggu jugalah kerja saya. Tukar dari mode WORDS 2003 kepada mode Yahoo .. mengutip cerita mimpi menakutkan .. era orang menukar agama ..murtad .. then pass cerita itu melalui e-mail .. and harap harap .. daptlah Dr Rathiah menolong memberi tafsir yang baik kepada sahabat se agama saya DR Mahmaduo.

3) malam tadi .. my old friend Prof DR Masjuki (UM) beri sikit cahaya .. pertolongan ..bagaimana nak pindah servis dari Uni Johor ke Uni Trengganu. Macam-macam nak fikirkan ini. Tetapi saya mesti pergi jumpa TNC(A) Prof Dr Rugayah. Hissshhhh... banyak jugak kerja ni. He..he..

Tetapi saya dah berniat nak siapkan marking Quiz 1/ Assignment Maths DIT dan macam2 lagi .. today.. So thats it. Mesti siapkan satu satu. Tetapi kepalaku masih berpusing-pusing. Headache! Oh tuhan ampunkan dosaku ya Allah. Berikan aku kesihatan ..seperti dulu-dulu. Biarlah ku habiskan usia ini di dalam keredaanmu sahaja. Duit/pangkat/travel dah tak penting lagi .. begitu juga ..tanah seluas mata memandang .. semua ini akan ditinggalkan sejurus tutup mata kita .. yg penting bagi ku ialah mendapat keredhaanmu .. lagi dan lagi .. ambiklah diri ini (harta, muda,masa lapang, sihat, masih bernyawa ini) untuk buat kerja dakwah fisabilillah hingga ke hujung-hujung dunia. This is the real work as ..what u had created us as mukmin ..to spread Deen .. to all corners of the world ..Ya Allah. Ameen ya robballameen.

Wallahu alam.

0 comments:

Post a Comment