kuchar kuchar kuchir he kajol n sahrokh khan he

Posted by sazali

Salam

Ptg ni ramai peminat hindustan di tanah air ..berkesempatan menonton filem bertajuk 'kuchr kucar he.. '.

2) Malaysia famous dgn filem dan lagu hindustan. tak jemu depa menonton filem filem ini maklumlah ..hero heroin .. lagu lagu nya ... org kata sedap ..tapi saya konfiden .. ramai yg tak faham pun makna lagu lagu tersebut.
Tetapi apa leh buat .. Malaysia adalah sebuah negara unik ..banyak bangsa, agama, pegangan , .. , kepercayaan, adat resam yg kompleks, tapi YG Berhormat kata kita leh hidup bersatu padu.

3) Saya suka juga .. filem DOSTI 1961 / Bobby 1973 zaman dahulu kala..tetapi setakat itu lah. After datangya keinsafan , penyesalan .. saya dah tak suka menonton sesuatu yang tidak membawa apa apa faedah kpd saya. Nak kata ekonomi saya meningkat sikit demi sedikit after menonton filem filem begini .. saya rasa tak jugak .. nak kata saya meningkat dari segi kefahaman agama .. pun tidak jugak. Nak kata saya gila kat heroin ..hindustan .. jauh sekalilah kerana mengikut pengamatan saya .. heroin filem hisdustan selepas khawin ..dan memperolehi anak .. saiz badan mereka akan naik secara mendadak. Besar kemungkinan tak leh masuk ke dalam kereta KeLISA 1.0 Automatic kepunyaan saya. Ha..ha..
w/bagaimana pun ..filem hindustan sekarang menonjolkan heroin heroin yg berpakaian mendedah aurat. tarian mereka makin hari makin ligat mengalahkan penari-penari TOP United Kingdom. Kalau tak silap .. ada bintang bintang filem melayu yg meniru cara berpakaian begini .. maklumlah 'umat' hindustan. Maaf saya gunakan istilah 'umat'. Perkataan ini bermakna ..org org yg suka mengikut tren yg dibawa oleh seseorang / nabi mereka iaitu Sharukh Khan itu atau idola masing masing leh dipanggil umat kpd idola tersebut. Saya umat Nabi Muhammad s.a.w . Saya pakai janggut ..identiti wajah org lelaki islam ( jom rujuk kat kitab islam yg lama-lama). Umat kelab bolasepak inggeris Manchester United pun ada .. identiti mereka tersendiri. Cara berpakaian mereka ke stadium OLD TRAFFFORD , Manchester .. itu lah trend mereka. Maka akhbar inggeris mengelar .. the followers of Rooney and George Best. 'the followers adalah pengikut/ umat ' . See?

so saya rasa baik saya gunakan masa 3 jam itu untuk membaca majalah seperti Dewan Masyarakat , Dewan Sastera, Illusi , dan Newsweek kerana saya amat faham ..apa yg terkandung dalam majalah majalah ini. Lagipun saya boleh sampaikan kpd anak anak buah saya nanti bila diberi kesempatan. Insyallah.

Dengan itu , saya sudahi ..penulisan saya ini dgn bacaan Wal Asri dan

wallahu aklam. Maaf jika saya terkasar bahasa. Saya tak pandai menyanyi dan menari dengan iringan lagu lagu hindustan tadi.

0 comments:

Post a Comment