Pelajar arabku ini

Posted by sazali

salam

Sydah 2 tahun saya menyelia pelajar arab.  1 orang jer.

2)  Kalau bercakap macam macam dia tahu ..tetapi bila diberi peluang menulis proposal dan tesis ..oshh dasyatnya.  Grammar lintang pukang.  Adush sakitnya.

3)  Di sini saya perhatikan .. round pertama ..proposal macam tulisan nya jer ..tetapi bila masuk kali ke 5 atau ke 6 ..penulisan nya makin baik dan semakin baik ..syabas.

Tetapi bila kita beri dia masa frama yg padat / pendek .. kita baca semula .. barulah kita tahu ..kebolehan technical writing nya ..jauh .. tidakbenar .. semua benda di atas itu.

Saya rasa macam ada geng geng dia yg menulis jer..  kadang ..kadang terma A tak ada dlm penulisan terdahulu ..sekarang dah masuk pusingan ke 6 ..mereka hantar proposal baru thau ..  mereka mungkin mintak org lain menulis untuk mereka. ada terma C ada terma B ..lintang pukang ..jer dari satu bab ke satu bab yg lain// pening lah ..  Tak bagus ini ..  bukan kah begitu?

Saya tak tahu ..penyelia masters IT yg lain.  Mungkin ini adalah kes terkecuali jer.

Tetapi saya rasa senang ..failkan sahaja budak arab ini.  Senang tidurku.

He..he..  adakah silibus kurikulum di negaranya ..sama dgn kita di sini?

Wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment