Kucing puteh menunggu abah di dapur

Posted by sazali

Salam.

Sejak jadi tukang masak untuk diri sendiri , saya berkawan dengan se ekor kuching betina muda berwarna serba serbi putih.  Dia selalu berada antara cermin dapur dan besi penghalang antara dapur dengan dunia luar.  Maka dia dok melekat di jendela dapur.  Dia suka berada di sini kerana .. disebabkan betina ..dia selalu di buru oleh kucing jantan 4 5 ekor lain yang nampak ganas/ terror dan gila.  Nok semachang jah?

2) Kuching ini selalu berada di situ jika dia dengar saya d=sudah pulang dari opis.  Cepat cepat dia bergegas dari kawasan maianan dekat dengan taman perumahan kami dan terus menyelinap masuk ke tepi ruangan sempit antara cermin kaca dapur dengan besi penghalang itu.

Kasihan dia .. dia selalu tenung kat saya makan apa apa di dapur.  Di waktu peatng jam 0600 saya makan roti Gardenia .. bercicahkan mentega/  susu pekat Dutch Lady.  dia nampak apa yang saya makan.  Nak sikit kucing ..meiow meiow ..  nak sikit?  Tapi kau bukan jenis makhluk nak makan roti putih Gardenia ni bukan?

Waktu maghrib dan isyak ..saya mula memasak sekadar sepinggan nasi , 2 tonggkol ayam goreng dan semangkuk sayur berair ada carrot, ada ubi kentang, ada ikan bilis, telur .semua kasi masuk dalam periku khas ..target?  buat satu lauk berasaskan sayur sayuran sahaja.

Semasa memasak dan memamakn malam .. kuching putih masih ada melekat kat dapur tu lah.  Kalau tak dapat apa apaa .. kuching in berlakon macam dia tidur jer ..letih menunggu makanan dari saya berjanggut putih dan .. tak pakai baju apa apa.  Laugh.

3)  During eatingg , i watch the cat.  The cat saw me and I saw her.  Tetapi she cannot come near me becuase there is a cermin besar ... but I know ..she wants some food.  Masa makan .. nak makan semua lah daging goreng ini .. tetapi ..teringat si kuching ..tu ..tak lari lari dari cermin dapur itu.   Ksihan dia?

If dia turun dari cermin dapur saya ..sure dia kena serang oleh 4 5 ekor kuching jantan yang lain. Bukan kuching kuching jantan itu nak makan dia ..tetapi they want her for other things else.  Action script for orang orang dewasa sahaja.

After the dinner , I wanna wash the dishes .. this is the time I throw what remains with my daging just now.

U know how I serve the cat?  yes I put the daging which as speciallly cut .. into smaller pieces ..i put tepi tingkap jugak .. lahapnya kuching ini makan .. dah berapa hari dia ni tak makan? 

Tetapi semasa dia dok makan .. kuching jantan bawah tingkap dapur buat bising bising ..bertanya .. if kau kasi aku sedikit daging ..aku tak akan kacau kau lagi ...
promise/  i will be a good boy

we will be a good boy

ha..ha..

See kuching pun ada lakonan ..tetapi ..I pun berlakon jugak.

4)  Kuching itu akan makan slow slow.  Why?  dia takut diserang oleh 4 ekor kuching janatn yg lain .. sakit serangan kuching kuching itu pak. Sakit?

Begitulah .. kehidupan saya sejak 10 hari ini.  Tanpa ..ibunya di rumah dan anak anak .. aku teraksa servis kuching betina ni.

Tetapi tak apa ..mungkin ini peluang ku ..dapat beri makan sedikit untuk she cat ..  dan mungkin dgn cara ini .. who knows Allah will forgive all my past sins.  Berbaik baik dgn haiwan pun bagus jugak kan?

Sekian.  Kita bersyukur jadi manusia .. if kita kuching ..kita jugak kena serang dan dihendap oleh 4 5 ekor kuching jantan yg lain.  Ganas, brutalllllll .. leh mati kawan tau?

Ha..ha..

Wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment