Lawatan ke rumah bekas guruku Wan Abd Wahid di Taman Guru, KB

Posted by sazali

Salam.

Saya mengambil kesempatan melawat bekas guru saya Cikgu Wahid di Taman Guru, kb, kelantan.

Saya belajar tuisyen dgn nya di Jerteh, Trengganu sempena peperiksaan LCE tahun 1972 yang lalu.  Saya seronok belaja dgn nya kerana semua contoh ayat BM dengan nya adalah melibatkan dengan permainan bola sepak.  Lagi pun cikgu wahid terkenal sebagai guru dan pemain bola sepak Blue Heroes club jerteh, terengganu.

Semasa dia bermain dahulu di padang bola sepak Jerteh .. saya tidak miss menonton kehebatan , kelincahan dia menggelecik bola dgn pemain=pemain lawan.  Selalunya dia skor gol untuk pasukan Blue Heroes Jerteh, Best,

Semasa melawatnya di taman guru, dia tak berhenti henti menceritakan kesenorokan dia bermain bola sebagai pemain bola sepak peringkat daerah kuantan, kemaman, pahang  dan bagan seria, perak.  dia mewakil daearah taiping, perak dan pernah bermain bola dgn pemain antarabangsa Shahruddin abdullah, warder penjara, pulau pinang.

Seronok mendengar dia bercerita.  Dia turut memberi sedikit nasihat kpd anak saya nenez .. kejayaan dalam apa apa bidang pun ..kita mesti memberi banyak kurban ..  tak kira masa sepanjang masa.

Lawatan kami mengambil masa selama 1 jam sahaja. tetapi ..kenangan belajar BM dengan nya .. membawa banyak nolstalgia yg indah.  Dia ada menyebut nama En Jamalus, Post Master, Pejabat Pos Jerteh 1972 - 1975 yang dahulu di mana En. Jamalus mempunyai seorang adik bernama Fauzi yang belajar dengan saya di Portsmouth , England 1975.    Untuk pengetahuan pembaca, En Jamlus adalah tuisyen master saya dalam subjek Bahasa Inggeris.  Dia pun kaki bola juga.  All his sentences must be directed towards soccer.  British Soccer at its best.  Laugh.  Post Opis Jerteh bersebelahan dengan Berek Polis Jerteh, Terengganu.  Di Bereka Polis ini lah saya mengasah bakat saya bermain bola sehingga saya dapat bermain bola di Nottingham, Manchester dan Leeds England.  Jika Cikgu wahid dan En Jamlus terror bermain bola di malaysia  .. bekas pelajarnya ..sempat bermain bbola di Manchester.  Tempat di mana George  Best bermain bola untuk Manchester United.  He..he..  best main bola ..itu semua asuhan dari Cikgu wahid dan En Jamalus di atas tadi.  TQ sirs.

Terima kasih cikgu.

wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment