Aghh untung you

Posted by sazali

Salam.

pagi tadi jam 0700 pagi , saya ternampak isteri sedang baca Yasseen dan Surat Maa' surat .. maka saya pun berkata kepadanya ." aghh untung you .. bila u baca Al Quraan .. banyaklah pahala yang you dapat ..di awal awal pagi lagi ..bukan macam saya .. sibuk sangat nak buat conference paper ke sumatra.."

Dia pun balas ..

Saya dapat 1 pahala jer.

Sedangkan abah dia .. jika ada orang sumatera amalkan ..ilmu yang ada dalamk paper itu .. pahala abah .. akan berganda-ganda .. lagipun bilangan penduduk Sumatera, Indonesia .. mencecah setengah juta.


See? alhamdulilah tetapi .. saya tidak berhenti di situ sahaja. Saya masih membaca Yaseen ..secara hafalan sahaja .. semasa saya memandu kereta KELISA 1.1 horsepower ini.

He..he.. muga-muga kita dapat semua pengajaran dari dialog kami berdua ini.

2) Just came back from KONVOKESTEN anak pompuan kami SOLIHAH SAZALI dari UITM SHAH ALAM semalam. Tersangatlah penat. tetapi apa leh buat. Sebagai mak ayah kita mesti berkurban jiwa dan raga. Duit ? jgn cakaplah. Sejak dia kecil sampai sekarang ..duit rezki untuknya ..dari Allah sentaiasa ada lah itu. Tetapi .. Hujan sepanjang jalan malam tadi. takut jugak. rasa rasa kita dah nak masuk musim banjir dah ini. So berwaspadalah tuan puan semua. kemalangan ada di mana-mana. Tadi dalam majlis konvo, ada ibu kepada seorang arwah graduan ..naik ke atas pentas ambil skrol bagi pihak arwah anaknya yang paling disayangi. dari .. skrin besar, ternampak ibu itu mengesat air mata nya.. bila pihak UITM membaca ..pasal kematian anaknya Bulan Julai tahun ini. Tak sempat konvo kata orang . tetapi .. saya terharu jugak ..melihat .. Membuktikan kasih ibu ..sepanjang hayatnya. Ambik iktibar ..saudara saudari ku .. Kasih ibu?

Doa.
Wallhu aklam.

0 comments:

Post a Comment