Wow ada orang baca laporan saya ya

Posted by sazali

Salam

Wow! banyak hits mengenai blog saya. Mungkin apa yang saya tulis itu .. ada betul sangat - sangat kot? if pedih jgn marah kat saya ..saya just melaporkan saja. Terima kasihlah kpd saya sikit nor?

2) PM Dr Reduan Tee (UPNM) hairan mengapa fakulti fakulti masih tetap mengadakan mesyuarat sedangkan semalam adalah hari di mana semua staf akademik dpt mendengar perkara-perkara terbaru mengenai perjuangan persatuan PERKASA di seluruh tanah air. Lagipun kita menjemput 2 orang Presiden dari Persatuan Staf Akademik UPM dan UPNM .. bila ada orang luar datang ..sebaik-baiknya kita sebagai tuan rumah ..kita ramai ramai lah sambut mereka. Ini tidak..

Alangkah sedih mereka .. dewan DKA1 G3 tersangat lah besar tetapi bilangan staf yg hadhir nak dgr ceramah forum mereka sejemput(kecilnya) sahaja. 67/1000. Ini berbeza dgn persatuan guru-guru di semenanjung malaysia. Bila sebut sahaja perjuangan yang akan membela nasib hidup mereka sebagai warga guru .. mereka akan datang beramai-ramai termasuk anak-anak kecil menangis dan suami (bukan guru pun) .. sama-sama datang dan berkelah di luar dewan di mana-mana jua . Oleh sebab itu .. walaupun mereka mempunyai STPM, diploma, ijazah pertama sahaja .. banyak tuntutan mereka ..pihak kerajaan meng AMEEN kan sahaja. Nah tengoklah ..berapa ramai staf politeknik dan kolej komuniti KPTM yang sedang .dalam proses bergerak tangga gaji dari DG48 ke DG52 .. tak yah buat PhD pun ..depa dapat that mata scale gaji. Hairan bukan?

kalau kita gi ..sekolah menengah .. lagi sedih ..if we compare kita tengok nasib hidup pensyarah di IPTA. Nak bergerak ke DS52 - DS54 .. salah satu rubrik ialah .. berapa banyak jurnal dalam high impact factors ..yg tuan dah .. sumbangkan? He..he.. (tolong jawablah ..wahai rakan-rakan sahabat sahabat yg saya hormati sekalian). You cannot answer well ..so did I .. because we did not care to come .. for the meeting PERKASA buat so far selama ini. Right?

He..he.. we smile and jokingly walk to nobody's land/ no destination. No target?

Itu jer lah. Saya tulis dengan ikhlas. Dr Reduan Tee kata ".. apa-apa perjuangan ..mestilah mempunyai keikhlasan ..yang tinggi". Syabas! Kita datanglah beramai-ramai lain kali please. Will you?

Sekian. Wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment