Nak jual sate melayu kajang atau pun tidak ni?

Posted by sazali

Salam

Semalam saya sekeluarga menghantar anak perempuan kami ke sekolahnya di Klang. Kisas. Dalam perjalanan pulang ke Johor, saya singgah ke sebuah kedai YUS RESTORAN kajang dekat dgn tol exit Johor - Kumpur.

2) Tempat tu dah menjadi kegemaran saya. Mantan NC universiti saya pun selalu makan di situ.

Dukacita dilaporkan , kualiti makanannya tidak sesedap dulu lah. Mengapa yek?

Semalam depa angkat .. sate daging nya dah 'lerai' dan kuah satenya pun masam sedikit. kami order nasi himpit 2 piece pun tak sampai2. Waktu bayar saya buatlah sikit aduan. Tetapi kakak tu pakai charge jer. Tak der lah dia nak kata "..maaf Encik.. kalau gitu ...saya kurangkan charge in by 50% ker... ok tak che..."

After bayar pun, tidak ada lagi ucapan 'terima kasih cik, datang lagi...'.

3) tu lah ..kedai kedai melayu. Baru jer org2 jauh dari selatan nak ..landing selalu selalu kat kedai dia orng..

makanan dah beruubah selera/ rasa dah. malulah ..kat org luar. Kan kajang famous dengan sate.

Next time , besar kemungkinan kami tak datang lagi lah ke sana. rasa-rasa .. kena makan masakan western jerlah. At lkeast they say "THANK YOU SIR'.

Example KFC .. their rasa is always there/ they maintained it all the time. Why not melayu kita.

Sekian. Maaf. Teguran kami membina. Duit boleh cari .. tetapi word to word recommendaytion / non recommendation .. can destroy any kind of business. So jaga-jaga bangsa ku/

TQ. wallahu aklam.

1 comments:

  1. deela said...

    sate kajang memang dah x sedap doc. Kalau mai kajang lg, bgtau la...sy recommend tmpt :D

Post a Comment