petukaran wang asing

Posted by sazali

salam

Kita mesti dah lihat bagaiamana pelancung England menukar wang BRITISH STERLING kepada Riinggit Malaysia.

Sekarang 1 STERLING POUND = 5 RM

2) Ramai manusia faham pasal kadar petukaran wang asing ini. tak payah masuk universiti nak faham benda begini. Untuk dapat banyak wang malaysia, dia perlu bawak banyak wang sterling. Budak sekolah rendah darjah 3 pun faham sangat sangat lah.

Tetapi kita semua dah diberitahu

1 kali sembahyang jamaah di masjid = 27 kali ganda sembahyang seorang diri

matematik di sini ialah 1 lawan 27.

Mana lebiuh besar? 1 lawan 27 atau 1 lawan 5 di atas.

Tetapi kalau kita tengok , di masjid -masjid sepi sunyi jer .. terutama waktu Asar dan Subuh.

Mengapa yer? Tak faham kah kita pasal janji-janji Allah.

3) Nanti jika Allah tangkap kita di saat kita nak mati .. jangan kata saya tak bersedia memahami matematik 1 lawan 27 ni.

Mesti Allah akan perli kita ".. aku bagi kat kau 50 tahun kehidupan .. tak faham faham pun ..
matematik aku itu. Melampau kau .. sedangkan macam2 nikmat telah aku berikan kpd mu"

jangan kata tak bersedia... nanti Allah tanya .. aku kasi kau hidup 50 tahun untuk bersedia. Kau tak sedia sedia lagi? Macam mana ini sauadar saudari ? Tak malukah kita pada Allah Pencipta langit dan bumi.


So bagaimana tuan/puan?

Bila nak bersedia ini. baca 1 patah huruf quraan 10 hasanah. Betapa banyak nya janji-janji Allah.

Tetapi kita dok asyik baca .. METRO .. UTUSAN .. BERITA..

ayuh tuan/puan .. bertaubatlah .. bersedialah.. masa dah banyak dah kita gunakan untuk cari harta dunia

ayuh bersediakan lah.

TQ. wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment