Belajar B.M balik he..he..

Posted by sazali

Salam.

tadi saya try jawab soalan kertas PMR tahun-tahun lepas dari koleksi anak saya Nenez.

2) dari 7 soalan objektif - tanda mana kesilapan nahu dari sesebuah ayat ...

skor saya ialah 3/7. Maknanya ..dari 7 soalan saya betul hanya 3 jer. Ok lah tu ..

How about tuan hamba?

3) Saya percaya jika Hang Jebat bangkit dari kuburnya di Melaka .. sure dia tak leh jawab soalan yg saya try tadi. He..he.. kasihan saya dan Hang Jebat.

Perkara pertama dia tak akan faham is 'apa ke jadah di antara dengan antara?'

Kedua '.. what is wrong with Saya hantar kiriman kepada Muhammad daripada Bangladesh'.

Hisss .. gila lah. jawapan kat belakang buku SKOR LOngman ni kata .. DARI bangladesh.

Gila nya saya.

Itulah episod org tua nak relearn relearn recycle belajar bahasa ibundanya yg tercinta.

Tak kenal bahasa , tak cinta budaya sendiri .. betul tak?

TQ. Wasallam.

Wallhu aklam. p/s: belajar anak - anak ku ..dari buaian hingga ke liang lahad.

0 comments:

Post a Comment