Sakit hati mengajar org baru kawin tetapi flop maths

Posted by sazali

Salam.

Pagi ni terkejar-kejar nak attend appointment jam 0730 pg dgn student failed maths tetapi .. dalam proses teaching and learning i gave homework for him/her to do. terkejar-kejar kerana maklumlah saya grad luar negara. Time is punctuality. If u are not punctual u might as well don't use a watch / don't read surah Wal Asri. Hypocrite!

2) Tahu apa? dia sampai dulu di opis saya. Bini orang ni.
So the best question is

Where is your homework?

..eh..eh.. tertinggal Tuan Hj.

Maka melentinglah saya. Kan kau org tahu .. saya .. tak suka kerja bodoh ..
datang awal awal ke opis pensyarah .. tak bawak pulak kerja maths dia

Kau ingat ..aku datang ..nak jumpa wajah kau ker? if aku accident tadi .. payah nak jawab mungka nakir why u die young man?

(tanda aku marah sangat dan teramat sangat... )
ok I give you 1200 tengah hari to show . u r doing maths at night ..bukan fikir .. your partner for this coming great week end.

3) Ini contoh kerja tak professional. Budak tak prepare nak belajar/ dah tahu tak lulus .. tak nak sungguh-sungguh belajar

Angan-angan palsu? bila khawin .. all problem will go away.

Mengikut statistik Jabatan Agama Islam .. Kelantan .. kes perceraian pasangan pasangan muda semakin meningkat.

Mengikut sales figure .. Sony Erikson .. bilangan handset 3G 4G semakin banyak terjual. Laris macam pisang goreng. Orang tua berumur 50 - 90 tahun pun (nak mati pun) nak beli handset 3G dan 4G yg ada video clip. May be nak main main dalam alam kubur kot. Bertaubatlah.

So .. bila khawin .. all the problem will go away is the statement .. dancing with the syaitan/iblis's whisper. Kita kena tambahkan usaha masukkan iman/ iman/ iman agama kpd allah banyak-banyak. kita mesti tahu tujuan hidup kita hari ni. datang univ buat apa? Hampirilah kuliah agama siang dan malam// baca kitab suci// baca bahan-bahan yg bagus-bagus dan .. lain lain lagi lah. Masak kat rumah. Jimat dek, jimat bila masak sendiri. if tak sedap, belajarlah. now org tua melayu tak tahu main golf pun sibuk blajar main golf siang dan malam. belajar secara intensif.

Itu jer lah .. tulisan saya ini. Harap harap semua dapat bimbingan .. dunia dan akhirat. Yg baik dari Allah dan yg tak bagus tu ..paham paham jer lah .. saya marah student tadi. Laugh. Ameen.

wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment