Dah mula reda dah kerja aku

Posted by sazali

Salam

Alhamdulilah syukur nikmat , badan sihat , fikiran belum berkarat lagi dan lagi.

Lega dah sikit otak aku.

Budak budak degree dah mula faham ..bahawa ..peperiksaan akhir semester akan menjelang 2 minggu dari sekarang.  Ada dalam kalangan mereka sudah sampai ke kampung halaman.  Terlampau rindu lah tu maklumlah ..minggu lepas pun dah menjengguk lembu dan kerbau di kampung.  Hisshhhh.. asyik balik kampung jer kau ini!

bIla nak fikir usaha agama islam sedikit sebanyak ini ..asyik fikir kampung dan halaman sahaja kau ini.

2)  nanti bila dah graduate .. dah start kerja ..mula lah nak kahwin anak raja WWW8899 .. so bila nak guna sedikit masa .. usaha atas iman dan fikir sebagai umat nabi besar Muhammad s.a.w.  Bila nak belajar buat usaha dakwah jauh jauh ke seluruh pulusuk dunia.

kalau dari umur yang muda ini ..sudah asyik nak pulang sahaja ke kampung .. tak ada masa .. anda sediakan untuk bangunkan diri anda memikir sesuatu pasal agama.  Sekarang ramai manusia sesat.  Contoh ..Donna Summer dah mati sebagai se orang yg kafir.  Begitu juga Whitney Houston.  Siapa nak sampaikan risalah dakwah kpd mereka ..ajak mereka kpd agama islam yg suci murni?  Kalau tidak saya ..anda lah ..anak anak muda bangsa.  Bukan bangsa melayu sahaja ..kita adalah umat Nabi Muhammad s.a.w yg terbaik dan terbilang punya. Check Al Quraan .. u r the best people ..u call towards good and u forbid things thar r evil.

Nak fikir agama .. kita mesti beri masa .. training ..atas masjid , surau, rata rata kampung seluruh malaysia/ dunia ini.  Macam kita gi training bola sepak.  Kita train kat Sekolah Bukit Jalil , Kita gi Brazil  dan Argentina.  Baru mantap permainana kita ramai-ramai dan menang macam macam pertandingan bola sepak.  Why menang?  Kita dah buat training macam macam sudah.

Begitu juga agama.  Kita kena training ..mantap dan mantap punya.  Tolong org org kafir faham agama kita yg suci murni/  kalau tidak saya ..anda lah.  Kita sama sama korbankan masa ..3 hari. 40 hari, 4 bulan ...sama sama kita keluar dalam jalan fi sabilillah.  Dakwah tabligh seluruh dunia.

Bila kita dah training buat dakwah diri kita dan diri orang orang lain ..  mudahlah kita menjalankan tugas menyampaikan dakwah kpd orang orang kafir seperti elton john, ronanldo, messi, rooney dan ramai lagi pujaan kita siang dan malam.  satu hari nanti mereka akan tuntut dari umat islam semua .

aku dah kasi itu dan ini untuk kau orang.

Orang jepun akan berkata pada Allah .. aku design kipas angin untuk orang orang islam.  aku jepun buat kereta VIOS, Datsun, Proton untuk mereka semua. Van jenazah org melayu islam pun ..mereka beli hasil rekaan aku orang orang jepun.. ..   depa orang melayu bangsa islam ..apa yg mereka hadiahkan untuk aku orang jepun Ya Allah?  adilkah ini ya Allah?  Kalau aku masuk neraka .. biarlah mereka masuk  neraka sama sama dgn aku.  How ya Allah?  ada ok tak?

Orang orang USA pun menuntut sama ..  aku kasi mereka apple computer Ya Allah/ iPAD, iPOD .. macintoshes .. mouse ..  kpd orang orang islam terutama orang orang arab muslim .. dan orang orang melayu ini.  orang melayu yg serba layu ini. time cuti cepat cepat nak balik kampung sahaja.  taknak kurban sedikit pun masa fikir tentang agama islam yg suci.   Nak tanya ?  apakah yang mereka berikan kpd kami ( yg bergelar kafir ini)  Ya Allah?

kalau aku masuk neraka ..  kes tidak terima apa apa dakwah dari mereka .. patutkah aku  Steve Jobs saja yg layak menghuni neraka jahanam untuk selama-lamanya?  Kau Maha ADil Ya Allah ..kalau aku kau humbankan ke dalam neraka ..aku mahu ..mereka orang islam yg lalai dgn kemewahan hidup dunia ..sama sama dihumbankan ke dalam neraka jahanam mu Ya Allah.

So what  are you going to say my dear students/ friends //  do something please?  r u going to read this just for the sake of mere reading only ?

Let us prepare ourselvs.  To prepare ..give our holidays for dakwah tabligh seluruh dunia dan amerika dan jepung.  Insyalalh kita akan selamat ..tuan tuan hamba.

Sekian.  Fikir fikirkan lah.  Sanggupkah kita buang anak kucing kita ke dalam api yang serba panas buatan manusia ?  kalau tak sanggup .. tak sayang your Ronaldo?  Messi? Rooney?  ..  they r ur idols right? do something plz.  help them n help  yourselves to0 FOR GOODNESS Sake.

wallah hu aklam.


0 comments:

Post a Comment