program PA Perdana

Posted by sazali

Salam

Aghhh .. saya ditugaskan untuk memberi ceramah motivasi kat pelajar pelajar fakulti saya ini / pagi ini lah.

Apa nak cakap hah?

(i)  ramai pelajar tak datang kuliah tepat pada masanya
(ii)  jam 0800 pagi dan jam 0200 ptg .. mana ada kat Malaysia ini?  tak pernah saya dapat mengajar tepat pada masa ini /  lain lah kat sekolah sekolah dulu.
(iii)  kalau assignment .. ada sahaja pelajar yg hantar hasil kerja lewat.. bukan pada 'due date' nya
(iV)  sistem bekalan api ke dalam bilik /opis saya saya tak ada pun selepas ..jam 0730 mlm ..  kalau datang jugak ..kena pecat semua baju .. sistem air cond tak ada pun .. panas lah ...how to think like people in Harvard and MIT like this?
(v)  fokus ?  kita tak berapa fokus dalam menjalankan tugas.  Saya selalu marah students tak datang tepat jam 0800 pagi.  Bila ramai pelajar datang tepat jam 0800 pagi ..  makmal komputer pulak yg belum dibukaknya.  So tutorial ..dan amali tidak boleh dijalankan tepat pada jam 0800 pagi pun/ saya selalu cakap .. jika jam 0800 pagi pun kau tak nampak .. baik kau buang sahaja jam tangan rolex tu ke dalam tasik buatan manusia di universiti tercantik di dunia ini.  See kita tak fokus!
(vi)  macam macamlah boleh cakap ..


Aku mohon bantuan dari Allah Taala .. memberi ku idea ..supaya percakapan itu membawa perubahan kpd diri saya terdahulu dan barulah kepada para para hadhirin sekalian.

Maaf.  Saya terpilih lagi memberi ucapan sempena PA Perdana.

Perdana means ..  the PRIME NEWs/  BERITA UTAMA  if the people speaks at that time .. he can be called a PRIME lecturer right?  PENSYARAH UTAMA ..

Big Post ..right?

he..he..


Oh My LORD please helpp me ..  please.
Wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment