tadi terbaca pasal tindakan ex-polis

Posted by sazali

Salam

Perkataan 'ex-'  bermakna sudah tamat tempoh seseorang / objek.'  dengan organisasi , orang tertentu.

Contoh:  ex-husband/ ex-wife/ ex-girlfriend

bermakna dulu husband , dulu isteri , dulu girl friend.

Sekarang tidak ada lagi ikatan perkhawinan atau ..  apa-apa.

Ada orang orang perempuan mengaku ..dia EX si pulan bin si pulan.  Sedangkan si pulan tak tahu menahu pun.  Ini di namakan perasang.  Ha.ha..  hari itu aku dapat surat ..  mati .. berbunyi begini ..putuslah segala keistimewaan tuan dgn pihak universiti ..  mulai saat ini.  Bukan aku sahaja .. profesor profesor tersohor bila pencen .. mereka pun dapat ayat-ayat keramat sedemikian rupa.  Itu lah hakikat kpd realiliti kehidupan bila bergelar "EX'.

2)  Saya ex-guru / ex-politeknik / ex-universiti /  ..if mati ..dulu ex-penghuni dunia.

Dulu saya guru.
Dulu saya pensyarah politeknik KPTM
Dulu saya pensyarah universiti.
Bila mati ..  kita maklumkan kpd malaikat  secara santai .. hi ..  dulu saya berada di atas muka bumi.

So what?

3)  Berita tadi .. bekas pegawai tinggi polis malaysia ..  mendakwa bahawa ... PM kita menipu, bersumpah secara menipu ..  dalam affidafit

begitulah ..  ringkasan berita itu.

4) Dalam bahasa kampung ..payah nak lekat kes ini kerana pegawai polis pangkat tinggi sudah pun berstatus  'EX'.

Hanya kuasa besar dari kuasa mahkamah di Malaysia sahaja yg boleh membantunya menang kes .mendakwa PM benar benar menipu itu.  Dalam erti kata mudah .. payah nak menang kerana ..majoriti hakim besar/ hakim kecil/ hakim common llaws / hakim syarie kebanyakannya  pro kerajaan di waktu berada di dalam  skim perkhidmatan kerajaan ini.

So saya tak baca banyak .. hal di atas.

sekadar ..  garu garu hidung .. berkata dalam hati ..  payah nok buktikan itu semua.  BUKTI:  paper STAR 11 DEC 2014 .. mahkamah tolak pendakwaan isteri Bala PI ..kes melibatkan Najib dan Rosmah.  See?  tak kan menang lawan ketua kerajaan ini.  Kalau tidak tak kan ..Saudara Anwar Ibrahim ...jadi macam apa kita lihat pada hari ini.  Kasihan ...sgt sgt.  Payah nak menang/ my sympathy.  Really?

Sekian.

Maaf yer?

Wallahu aklam bis sawab.




0 comments:

Post a Comment