Berani ke niiii ?

Posted by sazali

Salam

Bismillahi rah ma nir rahimm // salawat sikit kat Baginda Nbi kito Muhammad s.a.w.

Rasa rasa tak guna aku menulis +- 2000 cerpen ala pendek mcm mcm atah blog ini  jika aku tak tulis 1 - 2 ayat pasal hudud ini.

2) Aku sokong 100% hukum hudud dijalankan di negara tercinta ini.  Mengapa:

ikutilah beberapa point di bawah dari hamba Allah mu berjiwa rakyat:


2.1  aku beragama islam.  Hukum Hudud itu hukum dari Allah pencipta 7 petala  langit dan 7 petala bumi. Allah itu tuhan aku.   Kalau kita sibuk mengaku muslim, mukmin ..ikut jer lah ..Allah redha pada mu, sayang

2.2  Malaysia sudah 500 tahun dikuasai oleh orang melayu. Mengikut kitab Zaaba ..takrif melayu ialah mereka yg menganut agama suci murni islam.  Oleh itu ..kerajaan melayu ..kerajaan orang orang islamlah.  Hukum hudud dari Allah ..dan Allah ini menciptakan aku secantik cantik ini ..semua lengkap 10 jari  tangan, 10 jari di tapak kaki dan .. DIA beri aku hidup menumpang di bawah awan biru nya tau?.  So faham fahamlah wahai melayu islam.  Sokong tak hukum tuhan mu itu?

2.3  Kelantan sebuah negeri yg tersangat unik. Sejak dulu lagi dia sibuk nak jalankan hukuman huudud ini .. sejak dulu hinggalah musim banjir besar dan (al fatihah) TGNA meninggalkan kita untuk selama-lamanya. Kalau Kelantan , nak jalankan hudud ..biarlah.  Ini satu contoh (sample) yg berani. Kerajaan PAS adalah kerajaan rakyat kelantan.  Kalau berjaya hukum hudud ini dilaksanakan , banyak faedah akan diperolehi secara langsung atau pun tidak. Kalau tak berjaya ..apa boleh buat ..Kelantan dah try pun?  mu bilor laghi?    Allahu Akbar!

Nak harap kerajaan la ni  sokong hudud ..payahlah ..depa mimpi dalam 3 dimensi.  Sekejap mimpi filem melayu arwah P Ramlee , sekejap melatah dalam loghat wayang opera Cina tengok tak Bruce Lee mati telan ubak kuat  dan akhirnya .. sawan babi tetapi stail sawan menggunakan bahasa orang  India.  Confuse?  Depa takut tu..... he..he...


Kerajaan PAS jer ..yg kita harap-harapkan berani ....  ..nak mintak majoriti kerajaan arab implement hudud ..payah.  Depa sibuk main bola Piala Dunia 2022 bla bla pakai jubah  ..di mana tu ..Doha?  orang gila bola ..tak nampak hukum hudud ni.  Orang gila berebut sebijikk bola ke sana sini dlm ruangan padang stadium yg sempit , dgn pemain 22 orang rama nyor , juttaaan peminat tengok seluruh dunio ..apa chance kita nak harapkan depa fikir dalam dalam, masok masok  pasal hudud ini.

2.4  kamu  tahu banyak tak semestinya ..kamu  faham banyak. Orang orentalis  barat ramai tahu islam ..tetapi tanpa hidayah taufikk dari Allah .depa tak ikut pun kalimah toyibah .. orang masuk islam kena ucap syahadah.  Hanya Allah aku sembah bukan bola ADIDAS , perempuan, jet Amerika hatta telaga minyak pun ..bukan tuhan aku per?  Tuhan aku ALLAH hu Akbar dan Allah  GHANI.

2.5  Orang kelate ..berani ..RED WARRIORs. orang warriors ni ..jgn main main..  sentiasa hot jer (hot = panas jer).  Eloklah depa try ..hukuman Allah ini 24/7.  Kita pakat pakat kelih.

Saya doakan kita berjaya.  Kalau berjaya .. ramai pelancung datang ..salah satu ratusan ribu pelajar luar maghi belajar di UMK itu ..buat tesis ala hukum hudud di alam bisnes, alam maya, alam sukan dan banyak lagi ilmu alam.  Insya allah.

2.6  dulu 1994 aku attended interview nok ngaji buat masters di luar negara. Nok cari penaja lah.  Ada 4 orang panel ..interview aku.  Salah satu soalan ..pasal hudud. Mu sokong  atau tidak ni mat jali weh?  Kerana IC aku ada angka keramat '03' di tenggah tengah nya. Soalan ini pulok disajikan kat aku.  Sudohlah aku ni?

Wuhs ..  dia tanya pasal aku sokong atau tidak ..aku jawablah ala RED WARRIORS..100% macam TGNA wayak dlm Masjid Pulau Melakalah.

Jawapan ..dari panel ..kami tak sokong ..permohonan anda ke luar negara tajaan duit rakyat Malaysia. tetapi Awak tunggulah ..jawapan raSmi dari kami ..JPA.

gelap cerah, gelap cerah,  langit biru bertukar malam ..masa terus berlalu ..perut isteri aku semakin membesar ,  tiba tiba ..dalam masa 3 bulan ..tuhan menunjukkan siapa maha berkuasa.

Surat JPA berbunyi

" Tahniah!  sukacita di maklumkan permohonan anda untuk melanjutkan pengajian dalam bidang ..

Computer Assisted Learning di UOB, England berstatus ...  berjaya/ BEREHHHS

Untuk langkah pertama, tuan diminta hadhir berkursus ..di Institut Aminuddin Baki, Sri Layang


".


See, my dear?

If there is rezeki for us ..no body on earth can stop that  .. what I did was .. simply I go with .. the notion ..  I agree with the implementation of hudud in this country because ..one day ..it will control the happenings of so much social ills like zina, riba, judi, minum alkohol, bom atas PUNCAK ALAM   , rasuah KELILING KELALANG and banyak loyar buruk ... '.


But we are multi cultural country?

So what?

Is that not a red warrior's way of scoring goal that matters most?  Kelantan 2, JDT 1.

Oh lupa ..my last daughter was born there too ..   , alhamdulilah.  So late 1995 I walked home with 1 masters degree and another 1 more kid from England.  Syukur.

Sekian.

Wallahu aklam bis sawabbbbbb.  Al Fatihah.






0 comments:

Post a Comment