idea penulisan ..

Posted by sazali

Salam

Sudah lama saya berkeadaan buntu nak menulis satu sahaja muka surat dalam buku terbaru.  Penutup bab/ penutup paragraf/ penutup ayat.

Banyak hari ..banyak hari terbuang ...(risau)  ..bahan bahan penulisan dibawa ke sana ke mari , badan pun penat , musim cuti sekolah ..  cucu cucu ramai di rumah ni ..(mana nak cari ruang untuk menulis atuk ini ..)

tiba tiba Allah Taala kasi idea ..  'sikit jer idea' rupa rupanya senang jer masalah itu.
Syukurlah ..  alhamdulilah ...


2) Selepas disambungkan kerja penulisan dgn wajah penuh keceriaan ..

satu keinsafan mula timbul dlm sanubari ini .

Apa dia?

2.1  semua yg kita ada selama ini adalah milik Allah rupa rupanya
2.2  Allah bila memberi ..  dia tak perlu kita ucapkan ribuan terima kasih Ya Allah
2.3 bila dia memberi ..  dia mampu mengambilnya semula (kau jadi lupa??) pada bila bila masa
2.4  benda tu ..senang sangat bagi nya dari khazanah nya yg terlampau banyak (tak terkira)

sebab itulah ..

saya selalu nasihatkan ..pada anakku di negara orang ..  nun jauh di sana ..
bila berdoa ..di waktu matahari nak tenggelam ..

mintak dari Allah ..

ya Allah berikan aku sedikit bantuan untuk aku menulis benda tesis ini.

Ya Allah.

Jika dalam peperangan Badar ..kau turunkan beribu ribu malaikat untuk membantu para para sahabat 100 orang untuk melawan dengan 1000 orang musuh ..

maka di sini ..aku hanya memerlukan 2  jer Ya Allah those blessed angels

Begitulah ..  rumusan hidup ku ini.

Berjuang jgn berhenti berjuang.

Allah Maha Tahu.

wallahu aklam  bis sawabbbb   p/s: mungkin Allah kasihankan kpd aku.  Tetapi selama ini pun .. risau itu bersatu  dgn ratusan  salawat kpd junjungan Nabi Muhammad s.a.w.

0 comments:

Post a Comment