Doa aku santai jerr

Posted by sazali

Salam

Sempena 10 hari terakhir Ramadhan , aku akan berdoa begini setiap hari:

1.  Ya Allah, berikan aku taufiq dan hidayah.  Ameen.
2.  Ampunkan dosa ibu bapa aku, anak dan keturunan aku.
3.  Pandanglah ibu bapa aku dgn kasih sayang sebagaimana mereka sayang pada diriku semasa aku berumur 1 hari hingga sekarang
4.  Murahkan rezeki kami  termasuk timbulkan hafiz, hafizah, alim , alimah, dae  tabligh dalam keluarga dan rumah tangga kami hingga kiamah
5.  Kurniakan kami ..kesihatan
6.  Permudahkan urusan kami dunia dan akhirat
7.  Tenangkan kehidupan kami dgn rezeki yang ada
8.  Biarlah orang lain dapat menafaat dari kehadiran kami seperti ilmu kami yang serba sedikit, harta kami , sedeqah kami , pertolongan kami  selama ini
9.  Terimalah semua amalan ibadat kami dan ampunkanlah kami
10.  Ya Allah .. remove the rotten leaders ranging from the highest officer to the lowest post ( if any)  .. because they had cheated, fooled, bribed, too many cooked up stories.. and of course these had caused hardship among us ( the people of Malaysia) examples  fiascos 1MDB with 50 BILLION RM lost and FELDA and let good feelings and living resurface onto this earth.  And of course , please return all the other citizens to their original countries.  Why Malaysia ...  Ya Robbil ..  you are the MOST POWERFUL .. just do that please.       Help us .. 

If you do that Ya Robbil
surely we will have a good raya this year. 

It is a small request , ya Robb .. just help us please.

Ameen.
Ya Robbal Alameen.

Salallah hu ..  aliahis wasallam..

Al Fatihah.

p/s:  muslims in Malaysia is 13 - 15 million.  If they pray using these lines
insya Allah ..good raya .. Ameen

0 comments:

Post a Comment