Betul ker ada orang begini

Posted by sazali

Salam

Hari ni emak (ibu anak-anaknya) sedang tekun menjahit baju abah. Dia nak buat sedikit 'modification' atas panjang lengan baju itu. Tiba-tiba saya tercakap

"best lah tengok u menjahit di waktu pagi-pagi begini .. teringat ibu saya baiki baju arwah ayah saya..zaman dahulu..."

Kenapa? kan ini kerja saya ..

"tak lah.. baju tu saya beli dari kedai bundle jer...."

Oh..mengapa? kan u ada kemampuan nak beli baju dari emporium yg standard standard

"ahhhhg.. tak apa .. saya berjimat jimat sikit... memandangkan anak nak ke Kolej Islam nanti.."

ahgggg h saja you jer ni .. patut u jgn lagi masuk that type of shop

kerani tempat org tu pakai baju .. mahal2 ..kereta mahal2 .. you saja yg .. nak .. berjiwa kecil.. tengoklah mereka .. berjiwa besar .. pakai yg mahal-mahal.. biar papa asalkan bergaya..johor ni?

"berjiwa besar ..nanti hutang pun besar ... lagak hidup pun besar.."

tu lah .. kan bagus you .. dah balajar tinggi2 ..pakai baju mahal2 sikit.. kasi org bukak mata sikit2.. tengok jiran kita tu .. depa pakai pakaian yg bagus2

"tak apa lah ..nabi kita anjurkan ..kita humble(rendah diri)...if kita sayang nabi kita ..kita buat amalan hidup .. macam nabi kita lah... stay humble dari muda sampai mati ... what say you?"

agghhh .. you ni. Tak pernah I tengok you ... pakai baju2 mahal .. pakai lah..
"tak apa ..TQ so much .. biar org lain lah ..buat gitu ... not me plz; lagi pun if I pakai baju murah sikit .. mana org tahu... ma; selalu saya tengok pegawai tinggi pun ..curi-curi masuk kedai gitu..(laugh) "

Ikut you lah ..abah .. orang cakap gitu ..dia cakap gitu .. tak pernah mau ikut kata kita ni..

He..he.. "dah siap jahitan itu?"

nah ... pakailah ..bundle ..

TQ so much.

Sekian. Wallahu aklam. p/s: org pangkat besar if they pakai kasut "chap GOLOK Thailand .. mana org bawah tau ...why? jimat sikit duit kita tu "

0 comments:

Post a Comment