Seminar Matematik Pendidikan di Yogyakarta Indonesia

Posted by sazali

Salam

Sudah 4 hari saya berada di luar negara.  layanan mereka cukup baik ..alhamdulilah.  Muga2 Allah membalasnya.

2)  Yesterday I was up on stage as the keynote speaker for 1st Educ maths on IT Conference -  Universitas Ahmad Dahlan.  I talked a bit on 'sikap dan fokus' guru yg merupakan kunci pembinaan tamadun P n P mathematics yg unggul.

Kerana sikap dan fokus menelurkan pencapaian pelajar yg cemerlang dalam semua bidang keilmuan mayematik sekarang dan akan datang.

Contoh sikap yg bagus ialah:  datang awal ke sekolah/ ada rancangan pengajaran yg mantap dan mempunyai ketrampilan diri yg baik.

3)  Saya sempat juga mengempen buku pertama saya  " Teaching and Teaching Mathematics using CDiCl'. Sambutan bagus .. dan alhamdulilah saya dermakan 3 naskah buku tersebut untuk Allah Taala agar ilmu terkandung dalam buku itu daap diguna pakai di seluruh bumi Indonesia sekarang dan hari hari mendatang.  Ameen.

"aku tak kaya ..tetapi jika ada satu cebisan/ mutiara ilmu dari buku itu .jika d gunakanoleh guru guru indonesia dan seterusnya oleh seluruh pelajar-pelajarnya ..  itu sudah cukup untuk ku mengutip ganjaran di dunia sana ....pada satu hari nanti../ insyallah."

4)  Pagi ini aku menanti untuk Bapak Sidq untuk membawa  ku siar siar dan shopping sikit sebanyak untuk ibu, isteri dan anak anak tersayang di Johor Malaysia sebelum pesawat membawa ku pulang le KualaLumpur jam 200 ptg ini insyallah.  Budget ..banyak juga jutaan rupiah ini.  (Laugh).


Sekian.  Banyak berjalan ..banyak ragam manusia yg kita jumpai..tetapi ..jika kita relax ... mereka pun bersantai sahaja dgn kita .. berkongsi pengalaan hidup dan ilmu-ilmu mereka.

Wallahu aklam

  

0 comments:

Post a Comment