Sampaikanlah walaupun satu potong ayat

Posted by sazali

Salam

sampaikan lah walaupun se potong ayat.

2)  Ayat yang saya nak sampaikan kepada kalian ialah :  Takutlah kepada Allah.  Ikutilah suruhannya dan jauhilah apa yang dilarang olehnya.  Ikut sunnah nabi besar kita Nabi Muhammad s.a.w.  dalam semua segi kehidupan seperti muamalatnya dan sebagainya.  Insyallah kita akan selamat tuan tuan hamba.

Percayalah.  Yakinlah seyakin-yakinnya.

3)  Hidup ini sementara.  Akhiratlah yang kekal abadi.  Jangan terpersona sangat dengan kemanisan dunia ini.  Nanti kamu akan mati dalam kemanisan dunia seperti semut yang mati tenggelam dalam tin susu pekat Dutch Lady.  Mati tak kenal sesiapa.  malang tak berbau. 

Sekian.  Saya nasihatkan diri saya dahulu sebelum saya nasihatkan tuan hamba yang saya muliakan.

Wallahu aklam.  p/s:  jangan tengok diri saya/  tengoklah risalah yang saya bawa seperti kita semua mahu lihat isi kandungan surat JPA di mana kita dihadiahkan kerja pada satu hari  dan bukan kita sibuk menyiasat sedalam dalamnya siapa posmen  yang datang membawa khabar gembira ini.  Bukan?

0 comments:

Post a Comment