Perutku sakitlah

Posted by sazali

Salam

Memang betul nasihat kawan saya dulu , jgn makan mee kuning mamak tu. banyak boric acid dia kata.

2) Tetapi apa leh buat .. apa lagi nak makan bila kuar jumpa kawan-kawan di bandar Batu Pahat ..

3) Tak kan nak order nasi kerabu hitam , nasi dagang terengganu . ini kedai mamak tau bukan kedai tersohor trengganu tu yg jual nasi dagang sepinggan RM25 tu .. adush sakit nya perut.

Bila gi toilet , lama saya didalamnya. Entah .. cipta new equations dalam matematika , matlab atau apa entah ..tetapi saya sakit perutlah.

Patut pun penyakit ni lama dah tak datang 2 -3 tahun lamanya (pantang jaga).. tiba tiba ianya datang ..secara tiba-tiba .. Payah nak wat kerja tahap tinggi dan berkualiti ..bila .. lubang bawah asyik memaksa aku membuang najis jer tak henti-henti. Itu belum buang air kecil. mana ada org buang ar besar tak dikuti dgn buang air kecil serentak. If ada, lagi gila orang yg sakit itu bukan? Itulah nikmat sihat ..kita kena hargai. BIla sakit macam ini ..payah nak gi sembahyang ..berjamaah .. di mana mana pun. Adush sakitnya perut ku ini.

Semalam gi Klinik Sejahtera. Adush mak ooi.. doktor tu tak check apa apa pun ..terus kasi ubat .. sejenis minyak zaiton ..2 sudu besar telan sebelum zzzzzzzzzzzzzz ..dan ubat penghadaman makanan..

pagi tadi ok jugak .. buang najis ni .. tetapi lubang bawah rasa pedih sangat ... bisa / luka kot ..

tak apa lah. isteri kata ..terima jer lah .. sakit itu .. mungkin tuhan nak ampunkan dosa you sikit sikit dan slowly . Sedap dia lecture .. kita yg tanggung sakit dan pedih ini. Hushhhh.

4) OK lah .. lega juga .. menulis sikit sikit penderitaan ayah mu ini. Nanti malam nak tidur awal awal dan terus zzzzzzzzzzzzzz. Allah ampunkan dosa ayah mu ini. Memang aku sedar aku dahmenzalimi diri sendiri. Org tak kasi makan mee kuning mamak .. aku telan jugak hari tu .. plus teh tarik .. kedodak warna coklat air teh itu .. Ameen.

Wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment