Belajarlah sedikit untuk berterima kasih kawan ..

Posted by sazali

Salam

Syukur kita jadi rakyat Malaysia.

Hari ini saya nak ucapkan terima kasih kepada 11 orang terpenting dlm hidup saya:

1)  Tuhan yg menjadikan saya/ ada cukup sifat / mata 2 biji /  bibir nak kata tebal pun tak , nak kata nipis pun tak.  ..sesuai dgn sifat .. sesedap mata memandang.  Cukup sifat.  Panjang kaki sekata.  tak ada yg tinggi sebelah.  See?  bersyukur dan berterima kasih lah ..

2)  Perdana Menteri Malaysia .. yg 1, 2,3,4,5,6  /  terima kasih PM
why?  banyak nikmat sebagai orang melayu islam di Malaysia ini.  Contoh:  dapat biasiswa A levels, degree, masters dan Ph.D.  Dapat kerja sebagai pensyarah politeknik (KPTM) dan universiti MTUN.  Alhamdulilah. Jika anjing anjing kat taman perumahan pun tak berani lawan toke .. / ini kan kita rakyat Malaysia dengan bermacam macam nikmat seperti ..  1Universiti, 1BRIM, 1gaji , 1isteri, 1rumah jer.  Ingat 1Kubur kita sendiri sendiri jer/

3)  ibu ayah - kerana membesarkan saya menjadi manusia berguna untuk mereka , bangsa, negara dan agama.  Terima kasih ayah dan ma.  Kalian dah banyak bersusah payah untuk mendidik saya sebaik yg mungkin walaupun kalian tak ada ijazah/ sarjana/ PhD.  Kalian tetap ibu ayah aku.  Tak leh dibeli di kedai kedai mana mana pun di dunia ini.

4) atuk dan nenekanda semua .. susah payah mengajar saya mengaji Al Quran dan adab dan berbudi bahasa

5) semua barisan guru guru saya/ ustaz, ustazah/ lecturers/ profs/  saya .. di Johor, Kelantan, Perak, England sana ..di sana

6) semua barisan sanak saudara mara tersayang diseluruh pelusok negara dan dunia sebelah sini.

7) sahabat sahabat saya yg bersekolah sama sama  dari sekolah rendah Rengit, Lim Poon, Tengku Mahmud Besut, A Levels , degree ..  hinggalah ke UTHM - buat PhD ..  he..he.. terima kasih yer.  Dan tak lupa sahabat sahabatku tersayang dlm kerja dakwah dan tabligh dari muda sampailah ke lor ni ini.  Alhamdulilah.  Ada fikir, ada zikir dan ada usaha .. mengislahkan diri siang dan malam. Syukur .. nikmat ini ..tak semua kita dapat ni/  terpilih sahaja oleh tuhan rab balll alameen.
Ameer dakwah selalu tazkirahkan kpd kami ..  saban masa dan ketika.

8)  jiran jiran tetangga saya dari dulu di Berek Polis BatuPahat, Rengit, Jerteh, Tumpat, dan .. (oops tak ingatlahhh..  banyak sangat ayah pindah as policeman)

9)  staf di sekolah menengah Agama Itifakiah Jerteh, SM Tumpat, SM Kota, PSPN, JPNK, politeknik kota bharu, kuittho, uthm dan ..

10)  of course my dear wife, dan anak anak cucu cucu ku sekalian yg ..  so far so goooooooooooood.  Alhamdulilah.

11) my so called students  directly and indirectly, short moment, 1 week, 1 semester, 1 year, many years  ..  [ I will treasure u, ur smile, ur anger, ur .. every expressions .. friendships 4ever and ever. May God gives u all the best that you want from HIM alone. Ameen.]

Sekian.

Wallah huaklam.  May Allah accept us for janatul firdaus ...  Ameen.

4 comments:

  1. sweet life said...

    saya nak ucapkan ribuan terima kasih atas ilmu dan tunjuk ajar hasil penulisan Dr di blog ini...

    mohon halalkan ilmu ...^^....

  2. sazali said...

    Saya halalkan semua ilmu itu kerana ..ilmu yg ada dlm dada kita ..semua adalah kepunyaan Allah semesta alam/ saya sekadar seorang posman sahaja dlm dunia yang sementara ini. Gunakanlah ..apa apa yg baik dan jika ada yg tak bagus ..bbuat itu sebagai sempadan. Al Fatihah untuk guru guru mu. Ameen.

  3. sazali said...

    Saya halalkan semua ilmu itu kerana ..ilmu yg ada dlm dada kita ..semua adalah kepunyaan Allah semesta alam/ saya sekadar seorang posman sahaja dlm dunia yang sementara ini. Gunakanlah ..apa apa yg baik dan jika ada yg tak bagus ..bbuat itu sebagai sempadan. Al Fatihah untuk guru guru mu. Ameen.

  4. sweet life said...

    terima kasih... Al fatihah ...^^...

Post a Comment