Buku itu ?

Posted by sazali

Salam

Saya  hilang selera nak habiskan buku LimKokWing tu.  Satu confession!

2)  Isinya bagus tetapi ..  this man ikut telunjuk big big boss BN kita sepanjang masa lah.

Bayangkan satu hari semasa dia berada di Eropah , Tan Sri L-K-W diminta pulang segera ke tanah air ..  untuk meredakan perbalahan antara 2 kumpulan besar dalam MCA .. dianggotai oleh Chua Soo Lek itu.

Bila saya baca jer ..nama orang besar BP ini ..saya tutup kitabnya.  He..he... why?

3)  Saya bukanlah lebai sangat ..  tetapi tak seronok baca ..dealings with that famous / notorious man from Hotel apa tu ... tak ingat lah atuk?

He..he..  lagi pun ..  univ L-K-W berjaya ditubuhkan di beberapa buah negara di Akrika .. Lesotho, Nigeria,Botswana .. dan juga di London, England.  Takutnya..  dengan adanya satu network ..orang malaysia akan berhadapan lg dan lg dengan orang berbangsa afrika ini.  Kasihan pak polisi kita ..kejar sana kejar sini .. dengan orang berkulit hitam satu mcm ini ..belum lagi ..pak polisi mengejar budak budak melayu rempit, pompuan ketagih hidu gam kulit kasut dan mcm macam jenayah timbul di negara tercinta kita ini.

Mengapa patut kita sokong ..penubuhan .. universiti ini?   memang dia kreatif/  tetapi pak polisi kita terpaksa bekerja keras .. menghadapi bahaya .. dadah yg didalangi oleh org org afrika.  dengan ilmu dari univ l-k-w juga ..ramai amoi pencen tertipu oleh casanova kulit hitam dan rambut kerinting gila ini.  Terangkat andartu kita dgn ayat-ayat love yg extremely powerful ..  dari penulis prolofic africa.  Kau tak baca ..  how these chinese ladies got cheated ..with their african lovers?  other than those lovely letters / fb/  they r actually .. well endowed with ..  (find the dictionary - get the meaning of well endowed is?)

Saya sangat sensitif bila membaca cerita kepolisan di tanah air ini.  Why?  my late father was a police in Batu Pahatfrom 1960 - 1965.

Jika ada orang kutuk ..polis malaysia bodoh ..contohnya ..  aku terasa tercabar .. nak kata polis kita pandai ..tak lah.. maklumlah arwah ayah berkelulusan darjah 3 sekolah melayu jer ..  tetapi arwah selalu guna khidmat translation dari aku semasa aku berada dalam Darjah 1 hingga Tingkatan 5 dulu-dulu.  kasihan kat ayah?  tercunggap cunggap dia nak jawab apa-apa yg  mat salleh nak kata .. so aku jd translatornya.  Tak apa lah..  walaupun ayah ku ada banyak kekurangansebagai polis prebet konstable  ..itu dan ini .. itu lah ayahku dunia dan akhirat.  Tak terdapat wajah ayah di emporium Self Ridges di London atau Mark and Spencer di Birmingham.  Ayah tetap ayah. Melalui perkhidmatannya .. aku dibesarkan dalam dunia berek polis johor dan trengganu.

So now that Tan Sri has succcessfully created a network of l-k-w  universities ..  i think the more we malaysians are going to see loads of kunta kinte di tanah melayu ini.  Bagi aku .. payah kita wehhhh.  Bacalah headlines akhbar Metrosetiap hari.  tak takut kau?

tak gerun kau ..jika kau ada anak anak dara professional ke hulu ke hilir bawak handbeg ..  depan mata orang orang berbangsa afrika / pendatang asing ini?

tanyalah dirimu itu?

if u rasa ..gerun ..saya pun sama.  Kerana kita tahu malaysia .. negara yg tinggi peradaban dan budayanya.

Sekian.  Aku dah konfes aku tak nak baca lg buku itu .

wallahu aklam



 

 

0 comments:

Post a Comment