sedap jugak today

Posted by sazali

Salam

Today kami mendengar talk pasal buat research paper - academic writings.  only 2 hours but ..input masuk is a lot/  ikut perspecktif saya lah.

2) I like the word 'humble'.  if we are humble ..we r going to learn many things.  This is the first time i heard the word humble from Profesor S from Serbia.

so far tak pernah saya dengar perkataaan ini ..terutama dari prof melayu UM/ UKM/ atau UTM

melayu bila dah jadi profesor ..

cara mereka cakap sound lain lah mcm ..tinggi lagi dari Sultan Brunei Darul Sallam ..  darul petrol n wang.  he..he..

kenapa kita tak leh merendahkan sayap bila memberi ceramah akademik ... mcm org org kafir.

hairan yer?

perkataan 'humble/ rendah diri ' ini ..banyak terdapat dlm kitab mukminun ..

org dakwah selalu sebut ..ttapi dlm dunia akademik ..jrg benar saya dgr benda alah ini.

entah.  saya pun tak faham.

ha..ha..

3)  Saya seronok mendengar istila humble kerana ..prof itu belajar phd di amerika/  kerja di germany/  buat banyak papers di eropah dan banyak lagi/  the last thing she met is 'be humble'.

see?

sifat kitab mukminun ..ada dlm org yg bukan mukminah pun.

Ajaib bin Gila lah?

org kita ..a u zu billah ..  berlainan pula/  nak jumpa kena buat appointment mcm mcm/ silap silap kena marah/  susah lah.

sebab itu ..if i am given a chance to do phd .. i prefer buat phd kat europe, usa, .. , in that order lah.  insya allah cepat berjaya dan humble.

sekian.

wallah hu aklam.

0 comments:

Post a Comment