Lawatan kerja (1)

Posted by sazali

Salam

Kena gi Maktab tersohor di Johor.  pagi-pagi ni.  this maktab bunyi macam Sultan Ismail College KB, Kelantan jer.  my neighbour in Telipot, kb.

Meeting ..apa lagi?

2)  Dalam surat jemputan ..nak universiti dan maktab itu buat .. kerjasama .. kebitaran bersama.

Kebitaran .. ?  yang saya tahu 'bitara' ini istilah baru.

Dulu saya dilantik  YDP PIBG MRSM PC Bitara Pengkalan Chepa, Kelantan. 1998/99 session.

Bitara is excellence.  Niche area.  benda gapo mu hebak benar sekali/  sengoti?

So apa niche .. universiti kita?  niche area our fakulti?
my own niche area?  tak ada pun big guns brief kat saya ..benda alah apa nak buat di sana.  adush.

3)  Nak ajar students maktab tu ..apa hah? budak form 4,2 atau lower 6?  how many?  duit / elaun / how many days?  saya risau pasal RM RM RM.  maklumlah sekarang ..guna duit sendiri lah.  fakulti tak ada budgetlah.... that's the thing very commonly heard nowadays ..  towards pru 13 katakan.

tengoklah .. saya cakaplah apa yg saya tahu/
insya allah.

Doakan muga2 kita berjaya.  Laugh.  keno baco doa Nabi Musa nok gi dakwah firaun .  robbish sodri .. hingga habis/  ameen ..

wallahu aklam.

0 comments:

Post a Comment