Berkat berdoa mahu berjumpa sahabat lama

Posted by sazali

Salam

Tak disangka-sangka Allah turunkan sahabat lamaku di Leeds 1978-80 ke Parit Raja pagi tadi.  Tak plan apa apa pun .. jumpa kat bank .. alhamdulilah.  Sukanya saya.  sudahlama aku mencari mu. Di Sri petaling pun tak jumpa.  Berkat saya menulis blog ..ajak pembaca .. buat kerja-kerja dakwah dan tabligh ..  Allah ketemukan saya dgn nya kembali ...Dr Hj Umar Zaki Mustapha.  Orang pakar telekomunikasi TELEKOM.  yes .di Parit Raja yg bertuah ini.

2)  Nah sekarang dia dah ada di Masjid Sabak Unni .. 

buat apa lagi aku akan ..   ke sana lah ...  menghormatinya Dr Umar sebagai askar allah yg berjuang ..dalam usaha dakwah.  kebetulan pula

Pada ptg ini ada program ..di masjid besar universiti .. ada pendakwah arab dari mana entah ..

tetapi aku tetap mahu jumpa Dr Hj Umar Zaki ..kerana dia datang ..tak dijemput apa apa pun. Li llah hi taala.  Beri ceramah pun tak ada upah ini sedangkan ..kat masjid universiti saya mungkin Sheikh arab itu berbayarlah itu kot,

apa apa pun li llah hi taala  tak rugi punya.

May Allah give me back the hidayah to do the work of dakwah agaian and again.  Ameen.

See u Umar Zaki.

Wallahu aklam. ..

0 comments:

Post a Comment