rezeki tuhan

Posted by sazali

Salam

Sudah 10 hari cuba promote buku hasil penulisan sendiri.
Untung rm25.  Dasyat kan?

Hari ini, pagi yang berbahagia ini
Dalam restoran
Saya berbual bual mesra dgn rakyat Singapura.

Tiba tiba
Selepas sarapan, dia masukkan sesuatu dlm baju batik Achehku.

Nak tahu?

Dalam poket ada rm25.  Ajaib?

Ha..ha..ha..

Aku tak nak.
Tak nakkkkkkk.

Dia kata ..ambik jer pak.
Ikhlas dari rakyat singapura pd tuan.

Yer ker?

Begitulah.

Rm25 gitu gitu jer..



Sedangkan rm25  asal aku dpt secara payah dan gigih. Untuk sebuah buku, macam macam orang tanya. Buku apa? Cerita apa? Dlm internet bukan ke semua free. Agggh... ini bukan buku yg saya suka. Maaf.  Matematik subjek orang gila.

Aduhai.

Begitulah rezeki tuan.
Bila dia mau datang ..  dia akan datang dgn pelbagai cara. Sekali ini dari tangan orang Singapura. Tak payah nak cari cari.   Tak payah tulis apa apa buku pun. Tuhan suka ke  cara begini?  Begitu ke maksud tuhanku secara terangan atau tersembunyian?  Tak payahlah menulis buku.  Duit itu AKU boleh beri pada mu pada bila bila masa. Kali ini tak banyak.  Mungkin besok banyak lagi dan lagi.

Harap kau bertenang.
harap penulis buku terus bertenang dan bersyukur banyak banyak.
Yang paling penting engkau tidak gila ok?

Sekian.
Wasallam

0 comments:

Post a Comment