Apalah motivator ni ..

Posted by sazali

Salam

Baru jer saya menulis satu article dlm blog ini berkenaan dengan kebaikan 'belajar jadi pelajar independent ...'  mari pulak motivator luar dari kawasan P.R ini ..  mengalakkan pelajar pelajar saya untuk berbincang dalam semua bidang .. dari saat celik mata hingga ke saat tutup mata setiap hari.

Mungkin dia ada pengalaman yang baik dari belajar berkumpulan di IPTHO dahulu ... (satu hari dalam sejarah) ..tetapi article saya hari itu bertajuk 'How to stay focus in your study?"

Apa apa pun saya harap pelajar dapat melihat dan menilai sendiri kekuatan belajar di IPTA/IPTS melalui dua kaedah ekstrem .. satu mengajak kalian belajar secara bersendirian dan satu lagi  belajar secara berkumpulan sepanjang masa dari Semester 1 hingga Semester 7.  Insyallah.

Saya doakan yang terbaik untuk kalian.  Apa yang telah saya 'penkan' adalah hasil pemerhatian saya lagi pun .. kita diambik kerja oleh IBM/ Sapura diKuala Lumpur atau Duha (Qatar) .. kita bekerja seorang diri sahaja tanpa kawan kawan kita di asrama di P.R. dahulu. Betul tak?  Kalau kerja restoran mungkin kita boleh bawak kawan kawan semua .. kerja bersama-sama dan

2) Berita dari Singapure pagi ini  :  visa di Singapura .. tak ada dah untuk pekerja luar negara dari umur 35 tahun ke bawah.   Oleh yg demikian sudah kuranlah peluang pekerjaan untuk anda jika berangan ke sana selepas konvokesyen kelak'

Sekian.

Wallahu aklam


0 comments:

Post a Comment