bila hendak macam macam

Posted by sazali

Salam

Orang islam hendak macam macam.
Dunia hendak. Akhirat pun hendak.
Kedua duanya hendak.

org dulu kata .. kalau nak mcm mcm ..kau ni tamak. Org tamak selalu rugi.  Macamana tu?

Orangvkafir nak dunia sahaja. Fokus dia kepada dunia industri, university, komputer dan kenikmatan hidup. Umur 60 , 100 tahun mati ...habis cerita. Itu kepercayaan mereka. Turun temurun.

2)  hari ni nisfu shaaban.

Malam ni aku bersahur.
Kek sekeping jer dari cosway. Itu sahur aku. Tak ingat nak cari kurma dari mekah. Dengar cerita mekah pun tak ada dah kurma. Yg ada bangunan batu sahaja dan 1 jam besar bukan buatan arab pun.

Mlm ni aku study report .. oecd , pisa 2012.
Mcm mcm nak baca. Masuk otak. Proses. Fikir nasib anak bangsa yg perform very low jika dibandingkan dengan negara kafir hong kong, finland dan singapura.

Oh yer ...mlm ni bagus buat tahajud. Solat 2,2 tahajud dan 1 witir. Doa sungguh2 agar jadi ahli syurga, tuhan ampunksn dosa kita, berkat kehidupan kita dan mcm mcm.

Doa sungguh sungguh.

Tetapi jam dunia ada 24 jam sehari.
Pukul 5.30 pg masjid.
Bangun 300 pg solat, sahur, study.

Oleh itu kita ada 2 jam 30 minit jer ..nak mintak syurga, keampunan dan if buat buku dbp ..biar berjaya diterbitkan. Semua harap kat tuhan.

Ada jalan tak?

Aku rasa penat.
Why?  Aku manusia biasa.

Nak solat, bukak pintu rumah, pagar, hidupkan kereta.

Tutup rumah. Tutup psgar.  Semua berkunci...bila semua settle ..ke masjidlah aku.

Penat.

Penatlah.

Kalau tak g masjid ..nerakakah  aku?

Kalau tak puasa ..nerakakah kita?

Tak  sahur ...ok tak?  Sunah nabi ..at least 1 kurma...biar ada tenaga..
Ha..ha..ha..
1 kurma nak lawan orang kafir telan burger, hit dog, milk shake, all fruits, lunch, biscuits and mcm mcm.

Badan aku berbekalkan 1 slice cosway kek buah her.

bini kau mana?


Bila kepercayaan kita mcm mcm hendak

Sudah tentu ..kita penat.
Mengantuk lah.
Kau tahu mengantuk tu apa?

Mcm mana ibu, studdnt dan isteri orang buat persiapan ramadhan?
Semua hendak kan?..

Puasa pun ..jgn lupa gosok gigi.
Jika tidak busuk mulut mu itu.

Dulu bau jugak maggi telur.
Sekarang bau ,.semua dari perut kosong berpuasa mu itu.

Semalam aku k tdlipot.
Maghrib jamn700mlm.
Solat selesai 1000 mlm.  Forum. Forum agama. Isya so late.

Belum dinner lagi tu?

Begitulah muslim..
Semua nak.

Akhirnya penat.
Lapar.
Ngantuk dan mcm mcmlah.

Astaghfirullah.

Sorry tak mampu solat sepanjang mlm.
Mcm mcm hendak.

Letih jugaklah.
Sekian.

Wasallam.  Fikirlah.  Bukan senang kan masuk syurga kau katA?

LAUGH

P/s  kitab2 bertambun kat rumah. Banyak cerita sahabat sahabj makan sikiit jer. Kurus. Kuda tempang. Pedang kontot. Iman kuat. Mereka boleh tawan 1 dunia. HOW dgn kita?

0 comments:

Post a Comment