Aku dah kata ke mana pergi duit zakat kito weh

Posted by sazali

Salam.

hari ni saya terbaca satu ruangan khas tulisan mantan Mufti Perlis DR Asri

Dia komen . pasal ketidakcekapan majlis agama .. negeri mana-mana di negara kita .. tak menggagihkan cepat cepat duit zakat kita se lama ini.

Sekarang bila .. gereja orang Kristian ,,.sibuk nak jamu orang islam papa kedana, ibu tunggal tak cukup duit nak beli makanan berbukak puasa ... melenting satu negara Malaysia. Kenapa pulak? Salahkah gereja akan terus menjamu makanan kpd org-orang islam, muallaf kita ..

Tujuan apa tu hah? Kasi makan itu berbudi. Anjing pun tahu respect sesiapa yang kasi dia makan tulang se tiap hari. Apa tah lagi umat islam yang termakan makanan makanan sedekah (dari gereja) ini katakan lah se hari, dua hari, satu minggu berterusan , satu bulan berterusan , ..

anjing akan kenang budi tuan kasi makan .. apatah lagi orang islam yang diberi makan .. setiap kali berbukak puasa .. waktu maghrib ini.. bila berbudi ..kita balas lah budi tersebut ..akibatnya satu hari nanti .. berduyun-duyun orang-orang kita akan menganut agama lain selain dari islam + zakat yg tak sampai-sampai ke tangan orang yg wajib menerima nya.

Salah siapakah ini?

3) DR Asri .. menyentuh pasal peralatan .. pejabat-pejabat amil (tukang kutip zakat) .. sangat tip-top .. perabutnya, air cond nya, sistem komputernya, .. borang-borang pun ..kat kaunter zakat jangan cakaplah .. canggih bin sophisticated

alih-alih .. orang gereja dok kasi makan kat orang miskin islam kita.

So what has happened my dear? Saya dah lama ..tak gemar kasi zakat kat Pusat Zakat .. baik saya gi beri sendiri kat kerabat-kerabat saya .. yang saya tahu daif daif sejak zaman berzaman ..turun temurun.

Sekian. Bagus .. DR Asri ..saya tabik spring kat Tuan DOKTOR. Biar orang -orang yg terasa pedas .. makan cili padi ni ..cepat-cepat buat kerja yg mana rakyat dok bayar gaji setiap bulan pa?

Wallahu aklam.

1 comments:

  1. Mommy Ayu said...

    Salam Dr..

    Saya pon ade terbace mengenai ibu tunggal terima sedekah dari gereja. mula2 agak terperanjat juga saya bace tapi bile tau alasan yang diberikan oleh ibu tunggal tu, saya terfikir, mengapa islam sesama islam sendiri yang tidak menghulurkan tangan, mengapa mereka? Jelas nampak cara atau taktik mereka untuk menyesatkan orang islam kite dengan berhutang budi dengan mereka...sedih rase bile saudara islam sendiri xnak tolong. ape gune banyak pusat zakat kat malaysia ni kalau xtolong orang yangilayak terima zakat. buat kerja ke tak? puurffff....

Post a Comment