Dilema puasa 6

Posted by sazali

Salam

Sekarang dah mula puasa 6.  Tidak aku.
Belum datang mood lg berpuasa 6.

Fadhilat berpuasa 6 hari dlm bulan syawal.  Dikira kita puasa sepanjang tahun.

Biarlah dulu.

2)  hari tu puasa banyak dah.
Satu bulan puasa ramadhan ..ganjarannya syurga.
hari tu rasa rasa kena dah ..malam lailatul qadha .. kira kira beribadat 1000 bulan.
Cukup kot.

biar dulu puasa 6 tu.  Ramai kaum hawa puasa 6.
Dah tak lengkap puasa ramadhan hari tu
kerana biologi darah tubek dari celah punggungnya
ok kot mereka puasa 6.  Biarlah ustazah.  Puasa 6  lah demor.

3)  saya bilo nak puasa 6?

payah payah.
Tiap tiap hari ada saja
Open house.

kalau tak pun
roti canai telur sedap d kedai mamak tu  jam 1000 pg atau 0530 ptg.
He he he.  Rindu jugok makan roti bercicah curry mamak 2 3 mlm perangat malam malam tadi sudah.

Tiap tiap hari ada meeting.
selepas meeting
ada jamuan.
mee goreng. Ada udeng besar lo.
tomato dan timun ..nampak sedak jer.
Jom prof jom doktor ..mari makan nii.
Payah  nak tolak.
berair mulut sejOk tadi lg.

he..he..he..

biar dululah puasa 6 tu.

Prestasi aku?
jarang habis pun 6 hari tu.
paling bagus 4 atau 5  hari jah.

kiro kiro 10 bulan complete aku posor tu sepanjang tahun.

lagi pun tak best puasa puasa waktu kerja ni. Rasa rasa tak ikhlaslah.
Setiap hari ..kita maklumkan kpd staf
aku puasa ni.  Semua orang tahu kita berpuasa  sunat ni.

So aku puasa hujung minggu jah.
sabtu only.

Secara matematik, kena 4 sabtu paling baguih dah ni.

oklah tu.
Buat jugok.

ha..ha..ha.

ikhlas.
tak ada org tahu
tetapi handset  semua tutup hujung hujung minggu.  Jika tidak,
nanti dpt call

kenduri kahwin weh?

payah payah.

sekian.
wasallam





0 comments:

Post a Comment