ngajar orang Bangkok

Posted by sazali

salam

Hari ni ..ditugaskan membimbing 20 orang staf dari sebuah univ dari Bangkok  cara cara
menulis kertas konferens.

Ok kot.

Menulis dalam B. Inggeris.

Bercakap dlm B.I juga.

Apa saya buat?

1.  saya tunjuklah beberapa contoh contoh kertas konferen yg telah saya bentangkan di Hanoi, Jogjakarta, Acheh,  Tenerife Island , USM, UKM,  UNIMAP dan banyak lagi

2.  tekankan makna  'research/ research paper'; kaitan antara satu kertas dengan yg lain.

Outline kertas..

3.  tunjukkan tesis sarjana, Ph.D , buku ..bagaimana mengumpulkan semua itu ke dalam satu kertas konferens antarabangsa atau buat ubahsuaian di mana mana patut.  Yang membezakan ialah diskusi baru dalam konteks semasa.  Contoh STEM

B.  Banyak juga saya belajar dari Prof Lilia (UKM)  dan rakan sejawat saya Mr. Dom (asalnya dari Manila, Filipina).

Syukurlah ..semua berjalan dgn baik.

Esok ada pulak
tajuk:  cara membentang kertas atas pentas persidangan antarabangsa.

Begitulah kehidupan bila ..kita ditugaskan oleh pusat seantaro ini.

Terima sajalah.

Buat yg terbaik untuk bangsa dan negara agar ilmu ini digunapakai oleh orang lain.  Mana tahu kan..  BUNGA BUNGA dipetik di syurga, insya allah?

Sekian.
Wasallam


0 comments:

Post a Comment