lelaki berhati keras

Posted by sazali

Salam

Dunia ini aman damai jika kaum lelaki mempunyai otak selain dari kegagahan, keutuhan dan kekacakan.

Mengapa berkata begitu?

1.  Hari ni hujan.  Tugas lelaki menguruskan anak anak ke sekolah.
Langkah pertama ialah menghidupkan enjin kereta.
Bila begitu ..didapati enjin kereta berstatus mampus.

Dlm keadaan begitu,
Si suami marah macam macam kepada isterinya.
Isteri kena marah dan anak anak pun kena marah berkali kali.  Ada ke patut?
Satu soalan ..kenapa kau tak ingatkan aku servis kereta ni?
Isteri:  dah abah sibuk kita servis abh je?
Ada ke patut?

2.  Suami balik dari pejabat.
40  minit lagi solat jumaat.
dia nak makan tengahari.

Laki:  hidang nasi  Minah.
Isteri:  mana ada nasi.  Tempayan beras dah lama kosong ..ayah dia tu.
Laki:  tu  ..mcm mana tu?  Aku nak makan ni.
perut lapor.  Macamana nak fokus khutbah jumaat.

Isteri:  tak kan nak salahkan kami pulak.
Laki:  dah tahu beras tak ada ..kenapa tak beli?

Isteri:  aku kerja apa..ayah  dio?
Semua duit  dgn kau.  Anak anak dan kucing jer yg aku ada.

(  bergaduh.  Tikam lidah..

tiba tiba ..pam pam ..penampar laki hadiahkan kpd isterinya)

3.  Laki  ketua negeri.
Bini ..minat membeli belah.

makin mahal barang2 ..  makin gila si bini membeli belah.

Intan berlian, gelang emas ..dibeli dan ditayang tayang supaya semua staf
tahu dia berduit banyak.

Bini tak tahu.
Duit duit tu ..hasil dari rakyat  jelata.

Tiba tiba ..BPR menangkap suaminya.


Di lokap,
kucing , anjing ralik  mendengar dailog  laki bini berdua ni

Bini:  kenapa jadi begini  bang?
( menangis ..stail menyesal)

Laki:  apa pulak kau nak nangis ni?
Dah kau suka serba mewah ..
inilah jadinya.

Bunga bunga khawin pun cina cina sponsor.
Balasannya aku beri mereka tender  itu dan ini.

Inilah balasannya.

Bini:  abng tak tahu ke  General Order?
Laki:  sudahlah..general order konon.

kau tak ingat ..kau asyik order aku jer

belum sampai hujung bulan
order kau ..panjang berjela jela.

belum pulang rumah pun
kau mesej itu  dan ini

Bini:  nak marah kita pulak abng ni?
Laki:  kalau  tak  engkau  sapa lg?
tak kan kuching kurap  dalam kain kau tu.

Bini:  gila  abang ni?

Laki:  inilah ..aku gilo ..kau  tiga kali  gilo dari aku.

he he he..

tak lama ..laki sudah jadi gila.
confirm gila.

Begitulah.

orang lelaki kena kuat.
serba serbi kuat.
palingbpenting

otak kena kuat.
sabar ikut jugak kuat.
feeling isteri  kena control.

Sekian.
Wasallam.




0 comments:

Post a Comment