musim raya

Posted by sazali

Salam

Musim raya ..mood kena baik.
Semua benda sedap.

Jgn cuba cuba komen.
Nanti org dapur marah.

2)  he he he.

Mulut manusia payah nak tutup.
Jika saya tutup pun
Jika ada kerabat belah sy  tiba tiba komen masakan dia

Meradanglah dia.

Manislah.
Pahitlah.
Begitulah ...

Saya sekadar senyum sahaja.
Saya  dah kaleh kena marah.

3)  Nabi Muhammad s.a.w.  dulu ..bila makanan tak sedap ..dia habiskan. Bertambah pulak tu nasinya.

aku?
Sorry lah .. payah naik ikut sifat Rasulullah s.a.w

Dia tukang masak ramai. 10 orang lebih isterinya.
aku?

seorang ni jer.

sedap ke ..takbsedap  ini jer makanan yg dapat disediakan.
Makan jer lah.

kalaubpikir pikir
tak bagus complainbtau?

sebab
3.1  payah jugak masak daging kambing muda ni
3.3  lama masa memasak lauk begini sesedap gulai  curry mamak thamby gelugok tu
3.5  sabar kena tinggi
3.7  selepas masak ..kena hidang pulak tu.  Pnggan aku ..pinggan besar.  Preston Manchester punya.   Serba putih ..berkilat kilat dan ada serinya.

3.9  lepas semua orang
Makan ..siapa yg membasuhnya?  Aku ke?


oleh itu  bertimbang rasalah kekanda.
cakap elok elok.

nanti dinda start kereta terus drive ke   Big River,  Selangor
susah kekanda.

Ha ha ha.

zaman sekarang dpt makan hasil tangan adinda sendiri
pun cukuplah bersyukur habis habis.

tak leh lawan.
Org lain kena gi makan kat kedai.
1  kereta
2 kereta  penuh
semua ke kedai.

kadang kadang jauh jugak restoran tu.
Bahaya?

Sekian.
Pengajarannya  ialah ..bertimbang rasa lah.
tukang masak tu penat.
tidurnya mesti ada  sound n effect.


paling selamat ..ambik toto n bantal
jom tidur di luar.

Wasallam.
Esok slow slow walk di dapur.







0 comments:

Post a Comment