doa gini boleh tak?

Posted by sazali

Salam

Ada mualaf tanya saya,
Bagaimana bentuk doa .. dr?  Ajar sikit boleh?

Saya ajar dia lah dia sikit sikit.

Begini

Ok tak?

Allahuma soli ala muhammad
Wa ala alihi muhammad

Ya Allah
Ampunkan dosa dosaku
Syukur aku dijadikan muslim akhir akhirnya

Syukur dan terima kasih bnyk bnyk kerana
Taufiq dan hidayah mu.

2)  ya allah
Aku tak pandai nak berdoa
Macam org arab dan 100% melayu
Tapi aku mahu

Kau tetapkan hatiku
Biar  aku tenang mengamalkan perintahmu
Dapat  ikut solat 5 waktu sehari

Dapat menyumbang sedikit ilmu, kepakaranku
Untuk dunia islam seluruhnya.

Aku mahu kaya.
Aku mahu sihat
aku  mahu bahagia dgn perkhawinan
aku mahu semua berehs dgn kerja ku
siang dan mlm

lindungilah aku
dugaanku besar
takutku ada dgn keluargaku, sanak saudaraku
sahabat handai ku
kelompok bisnesku


ya Allah
tolonglah aku
bantulah aku
aku buat slow slow

3)  tapi  ya Allah.
Senangku tak sempurna jika ...
bukakan hidayah pada ibu bapaku
adik beradik ku ramai

kasihanilah mereka.
aku sayang mereka
mereka darah dagingku

tolong aku ya Allah
aku ada ramai kawan melayu
mereka bnyk dah membantu
gaya hidup mereka cukup menjadi satu teladan
satu hari nak ikut Sir tabligh ku keluar 3 hari jer
ampun dosa mereka juga terutama Sir   aku dr sazali

sekian.
wasallam ya Allah.

wasala llallahu ala wasallam

al fatihah ( aku dah pandai baca merangkak rangkak  Sir)

0 comments:

Post a Comment